:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
امکانات فناوری و وب سایت ها و نرم افزارهایی مقابله با تماس های ناآشنا و تماس های ضبط شده صوتی تبلیغاتی کدام است؟

راهکارهای مقابله با تماس گیرنده تلفنی ناشناس و تبلیغات صوتی و هرزنامه ها/ راهکارهای فناوری برای مقابله با تماس گیرنده ناشناس در آمریکا

در ایران، امکانات فناوری و وب سایت ها و نرم افزارهایی مقابله با تماس های ناآشنا و تماس های ضبط شده صوتی تبلیغاتی کدام است؟ قطعا برخی شرکت ها و استارتاپ ها به این موضوع فکر کرده اند و لازم است که راهکاری برای این موضوع بیابند و به مردم معرفی کنند. اما برای بهتر شدن این خدمات، خوب است که نگاهی به خدماتی که در کشورهای توسعه یافته وجود دارد داشته باشیم تا از امکانات فناوری برای مقابله با تماس های صوتی ناآشنا مزاحم استفاده شود یا حداقل در هر ساعتی نتوانند مزاحمت استراحت مردم و کار و تمرکز افراد شوند
کد خبر: ۲۱۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴

راهکارهای مقابله با تماس گیرنده تلفنی ناشناس و تبلیغات صوتی و هرزنامه ها اقتصاد گردان - 
وقتی شما در حال استراحت هستید یا مشغول کاری هستید که تمایلی به شنیدن پیام های صوتی تبلیغاتی ندارید، اما تلفن خانه یا موبایل زنگ می زند و شما با این تصور که آشنایان و خانواده کار مهمی دارند، به سمت تلفن حرکت می کنید اما با  شنیدن صدای ضبط شده متوجه تبلیغات فروش اینترنت، یا کالا و خدمات دیگری می شوید، عصبانی شده و این پرسش را مطرح می کنید که آیا باید تلفن خانه را قطع کرد آیا باید موبایل را خاموش کرد؟ چگونه با هرزنامه ها و تلفن های ناآشنا و تبلیغاتی و صداهای ضبط شده مقابله کنم؟
آیا سایت ها و شماره تلفن ها و راهکارهایی برای حذف این مزاحمت ها وجود دارد؟ در ایران چه برنامه هایی موجود است چه راهکاری وجود دارد؟ در کشورهای جهان چه راه هایی وجود دارد؟
در ایران، قطعا برخی شرکت ها و استارتاپ ها به این موضوع فکر کرده اند و لازم است که راهکاری برای این موضوع بیابند و به مردم معرفی کنند. اما برای بهتر شدن این خدمات، خوب است که نگاهی به خدماتی که در کشورهای توسعه یافته وجود دارد داشته باشیم تا از امکانات فناوری برای مقابله با تماس های صوتی ناآشنا مزاحم استفاده شود یا حداقل در هر ساعتی نتوانند مزاحمت استراحت مردم شوند. 
 
تجربه کشورهای دیگر می تواند به کشورما در ارائه راهکارهای مناسب کاهش مزاحمت ها و هرزنامه ها کمک کند و یا حداقل تنظیماتی ارائه دهد که مردم در هنگام استراحت با این گونه مزاحمت ها مواجه نشوند و مثلا تلفن به صورت خودکار به روی تلفن های آشنا باز باشد و امکان زنگ خوردن برای شماره های ناآشنا را نداشته باشد. 
شناسایی شماره تلفن هایی که شماره و شناسه ندارند و یا هرزنامه محسوب می شوند و بسیاری به تبلیغات و ارسال پیامک  و تماس های صوتی مشغول هستند که افراد کمی به آن تمایل دارند، در بسیاری از کشورها دردسر ساز شده است. برخی کشورها مانند آمریکا امکاناتی را برای مقابله با این شماره های ناشناس یا بدون شماره یا تبلیغات ناخواسته ارائه کرده اند تا مردم آنها را شناسایی کنند یا جواب ندهند یا مسدود کنند.

راهکارهای مقابله با تماس گیرنده ناشناس در آمریکا


سایت اخبار تکنولوژی مایکروسافت در گزارشی نوشت: *69 می تواند به شما کمک کند شماره آخرین تماس گیرنده را به خاطر بیاورید، اما ممکن است قابل شارژ باشد و محدود به ایالات متحده باشد.
برای شناسایی تماس های هرزنامه و یافتن جزئیات بیشتر با استفاده از موتورهای جستجو، شماره تلفن ناشناخته را در گوگل جستجو کنید.
از سایت های رایگان جستجوی تلفن معکوس مانند SpyDialer و ZLookup یا برنامه های شناسایی تماس گیرنده استفاده کنید.
آیا به طور مکرر تماس های ناخواسته ای از یک شماره تلفن ناشناس دریافت می کنید؟ از حملات vishing فیشینگ صوتی گرفته تا تماس‌های بازاریابی تصادفی، تماس‌های غیرمنتظره و ناخواسته کاملاً خسته‌کننده و اتلاف وقت هستند.

کدام  ترفند ساده همه تبلیغات را در ویندوز شما مسدود می کند

با این حال، اگر چندین تماس از یک شماره ناشناس دریافت می‌کنید، ممکن است بخواهید تماس‌گیرنده را شناسایی کنید تا بتوانید اقدامات بعدی را انجام دهید. خوشبختانه، راه‌های مختلفی برای یافتن افرادی که در آن طرف تلفن هستند با استفاده از خدمات شخص ثالث و اینترنت وجود دارد.

تماس گیرنده بدون شناسه کیست؟
وقتی تماسی با "بدون شناسه " دریافت می کنید، به این معنی است که تماس گیرنده عمدا شماره تلفن خود را پنهان کرده است. در حالی که افراد ممکن است شناسه تماس گیرنده خود را برای حفظ حریم خصوصی پنهان کنند، ارسال کنندگان هرزنامه اغلب از آن برای اهداف مخرب و فریبنده استفاده می کنند.
شما چند گزینه برای مخفی کردن شماره تماس گیرنده خود دارید. اگر در ایالات متحده هستید، قبل از شماره ای که می خواهید با آن تماس بگیرید، * 67 را اضافه کنید. 
بدون فاش کردن شناسه تماس گیرنده تماس برقرار کنید. در بریتانیا و ایرلند به جای *67 عدد 141 اضافه کنید. همچنین می‌توانید اندروید و آیفون خود را پیکربندی کنید تا با تغییر تنظیمات تماس، شناسه تماس‌گیرنده خود را مخفی کنند.
در حالی که این خدمات ممکن است کمی ناشناس باشند، اما بی‌خطر نیست. برخی از ارائه دهندگان شبکه خدمات بازگشت آخرین تماس را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد شناسه تماس گیرنده ناشناس را شناسایی کنید. هنگامی که شناسه تماس گیرنده را دارید، می توانید از سایت های مراجعه معکوس تلفن یا برنامه های شناسایی تماس گیرنده شخص ثالث برای جمع آوری اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

1. برای استفاده از خدمات برگشت تماس، *69 را شماره گیری کنید
*69 یک سرویس ویژه بازگشت تماس است که به طور خودکار شماره ای را که آخرین بار با شما تماس گرفته است را فراخوانی می کند. این برای پیدا کردن شماره تلفن هنگام دریافت تماس از یک شماره خصوصی مفید است.

برای استفاده از این سرویس، *69* را شماره گیری کرده و برای یافتن شماره تلفن به صدای ضبط شده گوش دهید. هنگامی که شماره را دریافت کردید، می توانید با آنها تماس بگیرید یا از خدمات جستجوی تلفن معکوس برای یافتن جزئیات بیشتر در مورد تماس گیرنده استفاده کنید.
این سرویس ممکن است قابل شارژ باشد و فقط در ایالات متحده موجود باشد، در حالی که در تلفن همراه و ثابت در دسترس است، فقط برای تماس های محلی کار می کند.

2. از موتور جستجو برای شناسایی شماره تلفن استفاده کنید
یک راه آسان برای یافتن و مسدود کردن تماس‌های هرزنامه، جستجوی شماره تلفن در یک موتور جستجو مانند Google است. چندین وب سایت اعداد تقلبی و هرزنامه های گزارش شده توسط افراد را از طریق گزارش های جامعه پیگیری می کنند.

برای انجام جستجوی شماره تلفن، شماره را در جستجوی Google تایپ کنید. سپس گوگل در اینترنت جستجو می کند تا هر گونه اثری از شماره داده شده را پیدا کند و وب سایت هایی را که سوابق اعداد جعلی را با آمار هرزنامه خود نگه می دارند، در اولویت قرار می دهد. علاوه بر این، ممکن است هر رسانه اجتماعی یا سایر نمایه های کاربری در دسترس عموم مرتبط با شماره تلفن را نمایش دهد.

3. از سایت های جستجوی تلفن معکوس استفاده کنید
یک سایت جستجوی تلفن معکوس می تواند به یک پایگاه داده بزرگتر از یک موتور جستجو دسترسی داشته باشد. داده ها را از سوابق در دسترس عموم، موتورهای جستجو، صفحات سفید و زرد و پایگاه های داده رسانه های اجتماعی جستجو می کند.

خدمات جستجوی تلفن پولی حتی ممکن است داده های خود را از وب تاریک و سوابق خصوصی شرکای تجاری دریافت کنند. همچنین به همین دلیل است که خدمات جستجوی تلفنی رایگان ممکن است همیشه نتایج دلخواه را به شما ندهند.
هنگام استفاده از سرویس جستجوی تلفن معکوس، از داده‌هایی که از شما می‌خواهد آگاه باشید. برای مثال، اگر نیاز به ثبت نام با شماره تلفن، نام و سایر جزئیات دارید، احتمالاً به دیگران اجازه می‌دهید تا شما را با شماره تلفن شما در سایت جستجوی معکوس شناسایی کنند.
با این حال، در اینجا چند سایت محبوب معکوس وجود دارد که می تواند به شما در شناسایی تماس گیرنده ناشناس کمک کند.

1. SpyDialer
این یک سایت جستجوی معکوس رایگان است که از داده های عمومی برای یافتن جزئیات تماس گیرنده استفاده می کند. همچنین نیازی به ثبت نام برای استفاده از این سرویس ندارد. شماره تلفنی را که می خواهید پیدا کنید تایپ کنید و روی جستجو کلیک کنید.
بعد، یک گزینه جستجو را انتخاب کنید. اگر Hear Voicemail را انتخاب کنید، سرویس شماره داده شده را شماره گیری کرده و پیام تبریک پست صوتی را ضبط می کند. پست صوتی ممکن است شامل نام تماس گیرنده و سایر جزئیات باشد. همچنین می توانید بر اساس نام، جستجوی عکس و هرزنامه تلفن جستجو کنید.

2. ZLookup
Zlookup یک سایت جستجوی شماره تلفن معکوس رایگان است و برای استفاده از سرویس آن نیازی به ثبت نام ندارید. برای انجام جستجو، یک شماره تلفن وارد کرده و روی جستجو کلیک کنید. این پایگاه داده شماره تلفن خود و از طریق منابع دیگر را برای یافتن مطابقت جستجو می کند.

3. صفحات سفید
Whitepages چیزی بیش از یک سرویس جستجوی تلفن معکوس است. این یک پلت فرم جستجوی افراد است که می تواند اطلاعات تماس را بر اساس نام، تلفن یا آدرس ارائه دهد. همچنین می‌تواند به شما در انجام بررسی پیشینه و یافتن سوابق جنایی و رتبه‌بندی کلاهبرداری برای مجوزهای تجاری و حرفه‌ای کمک کند.


4. از یک برنامه شناسایی تماس گیرنده در تلفن خود استفاده کنید
برنامه‌های شناسایی تماس‌گیرنده مانند TrueCaller می‌توانند به شما در یافتن هویت تماس‌گیرنده ناشناس، از جمله نام و مکان کمک کنند. اگرچه این برنامه ها بیشتر شبیه یک شمشیر دو لبه هستند، اما راه حل ساده ای برای شناسایی تماس گیرندگان ناشناس ارائه می دهند.

TrueCaller یک برنامه شناسایی تماس گیرنده چند منظوره محبوب است که می تواند اطلاعات تماس گیرنده را از یک شماره ناشناس شناسایی کند. همچنین دارای گزارش اسپم مبتنی بر جامعه و مسدود کردن تماس‌ها و پیامک‌های هرزنامه خودکار است. اگر تماس‌ها صرفاً تماس‌های هرزنامه یا بازاریابی هستند، می‌توانید تماس‌های ناخواسته را در Android با افزودن تماس‌گیرنده به لیست مسدود کردن، تماس با شرکت مخابراتی خود و استفاده از برنامه‌های شخص ثالث مسدود کنید.
5. برای فعال کردن سرویس ردیابی تماس، *57 را شماره گیری کنید
اگر قربانی آزار و اذیت هستید و می خواهید مجریان قانون محلی را درگیر کنید، برای استفاده از سرویس ردیابی تماس، *57 را شماره گیری کنید. برای فعال کردن ردیابی تماس باید بلافاصله پس از تماس دریافتی *57 را شماره گیری کنید و منتظر تایید باشید. مطمئن شوید که تاریخ و زمان تماس ورودی را که می خواهید گزارش دهید، یادداشت کنید.

پس از فعال شدن سرویس، با سازمان مجری قانون محلی خود تماس بگیرید. ارائه دهنده خدمات شبکه شما فقط سوابق تماس گیرنده را از طریق یک روند قانونی مناسب در اختیار آژانس قرار می دهد.

6. با ارائه دهنده خدمات شبکه خود تماس بگیرید
اگر شرکت مخابراتی شما از خدمات ردیابی تماس 69* یا 57* پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید با ارائه‌دهنده خدمات شبکه خود تماس بگیرید تا جزئیات تماس‌گیرنده را بیابید.
با این حال، این یک فرآیند دشوار است زیرا ارائه دهندگان خدمات از نظر قانونی موظف به محافظت از هویت مشترک هستند، مگر اینکه توسط سازمان های مجری قانون از طریق روند قانونی درخواست شود.
برخی از دستگاه های اندرویدی دارای ویژگی داخلی شناسایی تماس گیرنده هستند. همچنین می‌تواند تماس‌های هرزنامه‌ای را که از طریق گزارش‌دهی جامعه منشأ می‌شوند، شناسایی کند. با این حال، اگر مورد آزار و اذیت است، از خدمات ردیابی تماس ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات شبکه خود استفاده کنید و بلافاصله با آژانس مجری قانون محلی خود تماس بگیرید.

https://www.msn.com/en-us/news/technology/6-ways-to-identify-who-an-unknown-caller-is/ar-BB1li68U?ocid=winp1taskbar&cvid=ff87909e3b3b46d392dd48ba31588b39&ei=19